tiistai 29. marraskuuta 2016

Kypros

Kuvia ja muutama sananenkin

Hip hei, olisikohan jo aika muistella kesälomaa ja matkaa Kyprokselle?...
Tätä matkaahan odotettiin koko viime talvi - olen varannut matkan todella hyvissä ajoin viime syksynä, koska selvää oli että kesälomavuoromme on kesäkuussa ja toisekseen halusimme juuri tietyn tyyppisen matkan, eli huoneen suoralla allasyhteydellä. Matka oli toki huomattavasti tyyriimpi kuin normaalit etelänmatkamme, vielä kun otimme mukaan all inclusiven. Joka euron väärti matka kyllä oli!
Kyproksen terävä kärki erottuu ihmeen hienosti lentokoneesta!

Heti ensimmäisenä iltana piti päästä katsomaan rantaa.

Lähdimme reissuun heti loman alkuun sunnuntai-iltapäivänä, yöpyen jälleen Pilotti-hotellissa varhaisen aamulennon vuoksi. Kyprokselle lentää neljä tuntia, mukavan lyhyesti, niin että olimme perillä jo puolen päivän jälkeen. Bussimatka Larnacan kentältä Nissi Beachille kesti vajaan tunnin. Huoneen saimme nopeasti, mutta laukkuja sen sijaan saimme odotella varmaan pari tuntia - onneksi olin pakannut tytölle uikkarit käsimatkatavaroihin ja niinpä hän pääsi heti pulikoimaan, suoraan omalta terassilta siis! :) Kerron hotellista tarkemmin omassa postauksessaan.
"Pikku" heinäsirkka.

Meidän oma allas

Päivämme Kyproksella täyttyivät altaalla loikoilusta, syömisestä (ruokaa ja vaihtoehtoja riitti!), auringon palvonnasta ja muutoin vain oleskelusta - upeasta hotellista ja all inclusivesta ei ole muuta huonoa sanottavaa kuin se, että eihän meitä juurikaan saanut hotellikompleksista irtautumaan! Tien toisella puolella sijaitsevalla upealla Nissi Beachilla vietettiin aikaa kahtena päivänä ja Agia Napan keskustassa käytiin pyörähtämässä yhtenä päivänä. Agia Napa oli muuten pienoinen pettymys, odotin vähän enemmän mutta keskusta oli jopa yllättävän pienikin.

Loma oli pitkä, eli kahdeksan päivää, koska pituutta lisäsi se, että heti ensimmäisenä päivänä olimme niin hyvissä ajoin perillä ja viimeisenä päivänä lähdimme hotellista vasta puoli kymmeneltä illalla - kerrankin näin päin! Viimeiselle päivälle en onnistunut varaamaan meille enää päivähuonetta (kannattaa varata heti matkavarauksen yhteydessä!) vaan jouduimme luovuttamaan huoneemme normaalisti kahdeltatoista ja viettämään päivän yleisissä tiloissa (koko päivä altaalla siis!). All inclusive oikeus oli voimassa lähtöön saakka, joten ruokaa ja juomaa saimme riittämiin loppuun asti.

Illat kuluivat hotellin lasten ohjelmia seuratessa :)

Aah, auringonpaiste, allas ja Mojito!

Paluulento oli siis yölento, ja se kuluikin lähinnä torkkuen. Aamuyöstä Suomeen päästyämme suuntasimme vielä nukkumaan Pilottiin ja myöhemmin päivällä, joka siis oli jo tiistai, palasimme VR:n kyyditsemänä kotiin. Ihana, auringontäyteinen lomamatka, jota ilman en kyllä olisi Suomen viime kesästä selvinnyt kovinkaan hyvillä mielin...
Oli se kyllä täyden kympin loma!