maanantai 16. maaliskuuta 2015

Flamingo

Hotelli ja Vesipuisto

Testasimme siis edellisenä viikonloppuna ensimmäistä kertaa Flamingon. Päädyimme minikylpylälomaan nopeana ratkaisuna, kun mies ilmoitti pakollisesta Helsingin reissusta - mikäs sen mukavampaa kuin yhdistää siihen hotelliyöpyminen. Tapaan säästää tällaisiin minilomiin esimerkiksi kirpparirahoja, joita tienaan pari kertaa vuodessa muutaman viikon pöytää pitämällä. Ne ovatkin aina korvamerkittyjä tuloja perheen yhteisiin hetkiin.
Huoneen varasin tietenkin netistä ja varatessa pitikin huomioida, että kylpyläliput eivät automaattisesti kuuluneet huoneeseen, vaan ne piti varata erikseen. En lähtenyt vertailemaan oliko tämä halvempaa kuin paikan päältä ostaminen, olettaisin että oli.
Pieni matkalainen :)
Matkaan lähdimme lauantaiaamuna junalla, joka olikin tytölle hetken elämys, ensimmäistä kertaa kun perheenä junalla matkustimme. Tampereen paikkeilla hän alkoi kuitenkin kärsiä matkapahoinvoinnista (viime aikoina ilmestynyt riesa!) joka kuitenkin onneksi laantui ilman oksentamista.
Helsinkiin päästyämme meitä oli asemalla "kuski" vastassa - menimme nimittäin sinne saakka hakemaan uutta (vanhaa) autoa! Autokaupat solmittuamme saimme avaimet käteen ja lähdimme huristelemaan kohti Flamingoa...joka ei ollutkaan ihan helppoa Lumian navigaattoreiden sekoillessa, ne muun muassa pystyivät näyttämään kahta täysin eri reittiä vaikka täsmälleen sama osoite oli molempien puhelimiin määränpääksi asetettu!
Lopulta perille päästyämme teimme toisen maalaisvirheen, paukuttelimme nimittäin suoraan Jumbon parkkihalliin kun emme tajunneet että Flamingosta olisi ollut suora pääsy myös Jumbon puolelle...siinäpä sitten ehti muutama tovi kulua molempien paikkojen parkkihalleissa paikkaa etsien. Jumbossa käväisimme nopeasti (niin nopeasti kuin siinä ruuhkassa pystyi!) ostamassa tytölle uudet uimalasit ja syömässä. Hotellin respaan päästyämme huomasimme, että oikeastaan emme olleet lainkaan myöhässä, koska lauantaisin Flamingon hotellivuorokausi alkaa vasta klo 16! Asia, joka ainakin minulta oli varausta tehdessä mennyt täysin ohi. Olimme siis täsmälleen oikeaan aikaan sisäänkirjautumassa muutaman muun ihmisen kanssa. Tähän väliin muuten puran harmistukseni siitä, kun ihmiset ovat muodostaneet yhtenäisen yhden jonon tiskille, niin jotkut ääliöt sumeilematta etuilevat lähtemällä jonottamaan erikseen joka tiskille...argh!!

Kysäisin heti sisäänkirjautuessa, olisiko seuraavana päivänä mitään mahdollisuuksia pitää huonetta pidempään ja sehän onnistuikin heti, ja saimme luovutusajaksi vasta klo 14. Mukava lisä palveluun, silloin kun se varausten suhteen on mahdollista! Huonetoiveisiin olin laittanut maisemahuoneen, ja pääsimmekin majoittumaan yhdeksänteen kerrokseen - ainut vaan että koko vierailumme ajan oli mahdottoman sumuista joten lentokoneiden bongailu sitten jäi toiseen kertaan. Huone oli siisti ja sopiva meidän sakille, lisävuodekin olisi ollut mutta emme sitä käyttäneet.
Sitten tietenkin kiireellä kylpylään! Kylpylähän sijaitsee alakerroksissa, ja päivänvalo ei sinne paista, joten se on hauskasti "hämärä" paikka. Nautiskelimme vesipuiston riemuista ensimmäisenä päivänä reilun kolmisen tuntia, ja lähdimme kahdeksan aikaan pois, lähinnä siinä pelossa että tyttö olisi pian liian väsynyt lähtemään vielä syömään. Vielä mitä, hyvin meni vielä ravintolaillallinen (La Famigliassa) mutta mahat täyteen saatuamme olimmekin kaikki melko sippejä. Muiden jo nukahtaessa nautiskelin vielä öisestä maisemasta, lueskelin hetken kirjaa ja nautin viimeiset shampanjat uuden auton kunniaksi.
Kylpylää ravintolasta käsin kuvattuna

Sunnuntaiaamuna heräilimme vähän ennen kellon soittoa, mitään varsinaista kiirettähän ei aamiaiselle ollut koska kylpylä aukeaa sunnuntaisin vasta kymmeneltä. Aamiainen oli taattua laatua, yksi mun laatukriteereistä on se, että pekonia hotelliaamiaiselta löytyy! :)
Sumuinen sunnuntaiaamu Vantaalla
Aamiaisen nautiskelimme kaikessa rauhassa ja pian sen jälkeen saimmekin suunnata uudelleen kylpylään jossa ehdimme vielä olla toisen vajaat kolme tuntia. Kylpylän puoli oli ihan kiva, ja varsinkin vesiliukumäet olivat loistavia, mutta miinusta tulee todella liukkaista lattioista sekä siitä, että huoneessa ei saisi käydä kesken kaiken, vaan sääntönä on kerran sisään, kerran ulos.

Hotellista uloskirjauduttuamme annoimme tyttösen mennä vielä hetkeksi leikkimään Naurusaari -sisäleikkipuistoon (upea paikka mutta aika suolainen hinta - 12€!), käväisimme toistamiseen nopeasti Jumbossa (tällä kertaa sisäkautta) ja vetäisimme vielä pikaruuat Hesestä jotta jaksoimme lähteä ajelemaan kotia kohti. Muutaman mutkan kautta (mm. pidempi pysähdys Tampereella) olimme siis illalla kotosalla siihen aikaan, ettei paljon muuta ehtinyt kuin tavarat purkaa ja mennä unten maille!
Naurusaaressa
Reissu oli mukava pieni piristys kevääseen, ja Flamingo ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Aikaahan siellä saisi kulumaan helposti enemmänkin, ja jos toistamiseen sinne suuntaamme, olisikin ihanteellista viettää hotellissa kaksi yötä.

Ps. kameraa meillä ei ollut mukana, joten kaikki kuvat kännykkäräpsyjä.